Service & Support

Telefonsupport hele døgnet – året rundt!

Alle terminaler leveres med 24 timers telefonsupport inkludert i prisen.

Kundeservice er åpen 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 365 dager i året for alle Tellix sine kunder. Hit kan du ringe for service ved tekniske problemer med betalingsterminalen.

Henvendelser mottas fra brukersteder direkte til Tellix support.

21 53 80 00 | support@tellix.no

Kundeservice tilbyr:

~|icon_phone~|elegant-themes~|solid

24 timers tlf. support

~|icon_tools~|elegant-themes~|solid

Teknisk support

~|icon_cog~|elegant-themes~|solid

Feilretting

~|icon_tool~|elegant-themes~|solid

Servicebestillinger

~|icon_profile~|elegant-themes~|solid

Brukerveiledning

~|icon_toolbox~|elegant-themes~|solid

Serviceutrykninger

FAQ

ProTouch Klient og BackOffice

KASSE

Drift

Hvorfor starter ikke kassen?

Sjekk at alle strømkabel er ordentlig koblet til. Sjekk også uttaket i veggen.
Dersom det fremdeles ikke fungerer – kontakt vår support for feilsøking. Det kan være at strømadapter har røket.

Hvorfor starter ikke ProTouch? Feilmelding «Application is already running»

Trykk CTRL+ALT+DELETE og deretter «Prosesser». Dersom «PT CLIENT» eller «ProTouch» kjører, prøv å tvinge avslutning/avslutt prosess for deretter å starte på nytt.
Dersom det ikke fungerer, prøv å starte selve kassen på nytt.
Se også etter Windows oppdateringer.

Legge til nytt produkt:
Trykk opprett produkt. Informasjon som er obligatorisk å fylle ut er: Varenavn, Varenr (tildeles automatisk om ikke valgt), Kategori, MVA sats (står automatisk som 25%mva), Pris eks mva eller Pris ink mva.

Valgfrie felter (er det felter nevnt her som du ikke kan se, er det antageligvis for manglende moduler):

Strekkode – anbefales å legge inn for alle produkter som er merket med strekkode. Kan også legges inn på vareid, kassen vil uansett oppfatte det.

Beskrivelse – om man ønsker å ha en enkel beskrivelse av varen/tjenesten.

Leverandør – om man ønsker å tilegne en leverandør til produktet. Anbefales om man skal bruke systemet til å gjøre bestillinger fra leverandører.

Produsent – om man ønsker å tilegne en produsent til produktet. anbefales dersom man ønsker rapporter basert på produsenter.

Enhet– brukes spesielt i forbindelse med produkter hvor det skal registreres pr lengde, vekt eller litermål. (F.eks en sybutikk som selger metervis med stoff, eller en bar som vil ha et produkt med cl av brennevin.)

Bruk følgesvarer– huk av om du ønsker at et produkt automatisk skal komme opp når hovedproduktet slås inn. Det vil bli mulig å legge til følgesvarer nederst på siden.

Har Varianter– Huk av om varene finnes i forskjellige størrelser eller farger.

Varen må veies– Huk av om du ønsker at et produkt skal måtte veies.

Tilleggskrivere / bongskrivere– dersom du har flere printere fra oss, kan du velge hvor bong/kvitttering skal komme ut for dette produktet.

Kostpris – anbefales for å få rapport på bruttofortjeneste, altså hva man tjener på de forskjellige produktene. Dersom det ikke legges inn noe vil det stå 100% på rapportene.

BF i % –her får du opp %vis hva du tjener på de forskjellige produktene. Det gjenspeiles av hva du har lagt inn på pris eks mva og kostpris.

Bruk lagerstyring– Dersom du har aktivert lagerstyring fra oss, vil du kunne huke av for det, og deretter legge inn endring og minimumsbeholdning.

Avdeling– Dersom du har flere avdelinger i systemet, vil du kunne sette forskjellig pris per avdeling om ønskelig. Du vil også kunne registrere forskjellig antall pr avdeling.

Bilde – her kan du laste opp inntil 10 produktbilder.

Når du har fylt ut og huket av for ønskede felter, trykker du på «Lagre» øverst til høyre.

Endringer i kassen/backoffice

Hvor legger jeg til nye produkter eller endrer mine nåværende?

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/loginmed ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Katalog» i menyen til venstre og deretter «Produkter». Der får du opp alle produktene som ligger inne i systemet. Der kan du legge til nye eller endre eksisterende knapper ved å trykke på de.

Hvordan legge til produkt?

Legge til nytt produkt:
Trykk opprett produkt. Informasjon som er obligatorisk å fylle ut er: Varenavn, Varenr (tildeles automatisk om ikke valgt), Kategori, MVA sats (står automatisk som 25%mva), Pris eks mva eller Pris ink mva.
Valgfrie felter (er det felter nevnt her som du ikke kan se, er det antageligvis for manglende moduler):

Strekkode – anbefales å legge inn for alle produkter som er merket med strekkode. Kan også legges inn på vareid, kassen vil uansett oppfatte det.

Beskrivelse – om man ønsker å ha en enkel beskrivelse av varen/tjenesten.

Leverandør – om man ønsker å tilegne en leverandør til produktet. Anbefales om man skal bruke systemet til å gjøre bestillinger fra leverandører.

Produsent – om man ønsker å tilegne en produsent til produktet. anbefales dersom man ønsker rapporter basert på produsenter.

Enhet – brukes spesielt i forbindelse med produkter hvor det skal registreres pr lengde, vekt eller litermål. (F.eks en sybutikk som selger metervis med stoff, eller en bar som vil ha et produkt med cl av brennevin.)

Bruk følgesvarer – huk av om du ønsker at et produkt automatisk skal komme opp når hovedproduktet slås inn. Det vil bli mulig å legge til følgesvarer nederst på siden.

Har Varianter – Huk av om varene finnes i forskjellige størrelser eller farger.

Varen må veies – Huk av om du ønsker at et produkt skal måtte veies.

Tilleggskrivere / bongskrivere – dersom du har flere printere fra oss, kan du velge hvor bong/kvitttering skal komme ut for dette produktet.

Kostpris – anbefales for å få rapport på bruttofortjeneste, altså hva man tjener på de forskjellige produktene. Dersom det ikke legges inn noe vil det stå 100% på rapportene.

BF i % – her får du opp %vis hva du tjener på de forskjellige produktene. Det gjenspeiles av hva du har lagt inn på pris eks mva og kostpris.

Bruk lagerstyring – Dersom du har aktivert lagerstyring fra oss, vil du kunne huke av for det, og deretter legge inn endring og minimumsbeholdning.

Avdeling – Dersom du har flere avdelinger i systemet, vil du kunne sette forskjellig pris per avdeling om ønskelig. Du vil også kunne registrere forskjellig antall pr avdeling.

Bilde – her kan du laste opp inntil 10 produktbilder.

Når du har fylt ut og huket av for ønskede felter, trykker du på «Lagre» øverst til høyre.

Hvorfor får jeg ikke opp nye produkter jeg har lagt inn på kassen eller endringer på produkter?

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett.

Hvorfor får jeg ikke opp dagens salg i Backoffice?

Sjekk at kassen er tilkoblet nett. I hovedmenyen i ProTouch vil det stå «Offline» med rød skrift, dersom kassen ikke er tilkoblet nett. Kassen vil automatisk hente informasjon fra Backoffice når den blir tilkoblet nett.

Hvor endrer jeg produktknappene slik de vises på kassen?

Logg deg på Backoffice: https://bo.tellix.no/loginmed ditt brukernavn og passord.
Trykk på «Oppsett», «Kasse» og deretter «Produktknapper» så får du opp kassebildet hvor du kan endre hvordan produkter og kategorier vises på kassen.

Hvor logger jeg på Backoffice?

https://bo.tellix.no/login
Brukernavn og passord skal du ha fått tilsendt fra vår support.

Kan jeg lage kampanjer med prosentvis rabatt i en gitt periode og kvantumsrabatt?

Dette kan du gjøre under «Katalog» og «Kampanjer»/»Kvantumsrabatt». Ta kontakt med support om du trenger hjelp med å sette opp dette.

1: For å sette opp kampanje, velger du «Opprett Kampanje» hvor kan du velge hvilken tidsperiode det skal gjelde og hvilke produkter som skal ha den nevnte rabatten. 

2: For å sette opp kvantumsrabatt trykker du «Legg til ny» øverst i høyre hjørne. Deretter kan du enkelt følge feltene for å velge hvilke produkter som skal få denne rabatten aktivert.
Eksempel: Du setter opp et produkt og velger antall hvor rabatt skal gjelde. Dersom det blir slått inn 3 av dette produktet på kassen, så vil det tredje produktet bli registrert med f.eks. 100% rabatt. Dette kan også settes opp i en gitt periode.

Moduler

Hvor kan jeg lage ordre?

Du må ha aktivert ordremodul. Ta kontakt med support dersom du ønsker å teste modulen.

Når du har aktivert modulen, kan du logge deg på Backoffice og trykke på «CRM» i menyen til venstre og deretter velge

«Ordre». Der har du mulighet til å lage ordre, som kan hentes opp i kassen og gjøres opp der.

De hentes opp via knappen i kassebildet som heter «Hent Ordre». Der vil du få opp en liste over alle dine siste ordre som ikke er gjort opp.

Hvor kan jeg legge inn kunder?

Du må ha aktivert kundemodul. Ta kontakt med support dersom du ønsker å teste modulen.
Når du har aktivert modulen, har du mulighet til å opprette kunder både i Kassebildet og i Backoffice. Du kan også opprette kundegrupper som kan tilegnes kunder, hvor de kan ligge inne med en fast rabatt.

Hvor kan jeg se oversikt på alle moduler i ProTouch?

Se oversikt i Backoffice under menyen «Hjelp»

Hvor kan jeg finne brukermanual for ProTouch?
Se oversikt i Backoffice under menyen «Hjelp»

Integrasjoner

Hvor kan jeg sette opp regnskapsintegrasjon?

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår support. Det må først være aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk deretter på «Oppsett» i menyen til venstre og deretter «Integrasjoner» og du skal få opp dine bestilte integrasjoner.
NB! Husk at man må sette opp Kontoplan før man aktiverer regnskapsintegrasjon. For å finne kontooppsett velg «Oppsett» -> «Generelt» og «Kontooppsett».

Hvor kan jeg sette opp nettbutikkintegrasjon?

Vi anbefaler at dette gjøres i samarbeid med vår support. Det må først være aktivert fra vår side før du får det opp i Backoffice.
Logg deg på https://bo.tellix.no/login
Trykk deretter på «Oppsett» i menyen til venstre og deretter «Integrasjoner» og du skal få opp dine bestilte integrasjoner.

TERMINAL

Betaler vi noe til Tellix per transaksjon?

Nei, Tellix tar ingenting per transaksjon. Det er kun din bank, bankaxept  og kortinnløser som trekker noe fra transaksjonskostnader.

Hva skal til for å koble terminal til kasse?

Stasjonær terminal kan kobles til kasse via ECR kabel eller nettverk.
Mobil terminal kan kobles til kasse via WiFi eller Paypoint Connect.
Mobil terminal kan også kobles til nettbrett via Print N GO løsning fra Verifone.

Hvordan kan jeg se om terminalen har tilgang til internett eller nettverk?

Velg «Meny» – «Administrer» – «Sjekk Linje».  Du tar nå linjesjekk, vent på tilbakemelding at «Linje er ok». Hurtigtaster: Meny – 5 – 1.

GENERELLE SPØRSMÅL

Hvor lang er oppsigelsestiden?

3 måneder før ny periode. Se tellix.no/betingelser for mer informasjon

Hvor lenge gjenstår av leasingavtalen min?

Send epost til bt@tellix.nomed avtalenummer, så vil du få svar på epost. Eller kontakt oss på 21 53 80 00 og tast 3.

Ved tekniske feil på betalingsterminalen som ikke kan løses over telefon med kundeservice, tilbyr Tellix utvidede serviceelementer for å sikre driftsstabilitet og kvalitative løsninger.

Tellix utvidede serviceelementer

Service på stedet innen 4 timer

For kunder som leier, leaser eller har kjøpt betalingsterminal tilbyr Tellix service på stedet innen 4 timer. Ved teknisk feil som ikke kan løses pr. telefon, vil alle som har tegnet denne serviceavtalen få besøk av en servicetekniker. Ta kontakt for tilbud.

24-timers bytteservice (hverdager)

Tellix tilbyr i tillegg 24-timers bytteservice til kunder som leier, leaser eller har kjøpt betalingsterminal. Ved teknisk feil som ikke kan løses pr. telefon, vil alle som har tegnet bytteserviceavtale få tilsendt en ny terminal innen innen 24 timer (hverdager). Tjenesten er landsdekkende.

Driftsavtale betalingsterminal.

Alle nye terminaler blir i dag levert med obligatorisk driftsavtale. Denne avtalen dekker standard programvarelisene, telefonsupport og 24-timers bytteservice (hverdager)

Opplæringsvideoer

Fjernsupport

Last ned TeamViewer her

TELLIX AS

Markedets mest brukervennlige og
moderne kassasystem.
ADRESSE:

Ryensvingen 5, 0680 Oslo, NORWAY
Telefon: 21 53 80 00
Telefaks: 21 53 80 01

FØLG OSS PÅ

© 2019 Tellix AS  | Design og utvikling: mediabox